သစၥာအဓိဌာန္ VOW
အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သစၥာအဓိဌာန္ The Oath Of The National League For Democracy
၁။ ငါတို႔သည္ ႏူိင္ငံေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ားအေပၚ သစၥာရွိပါမည္။ 1.We Will Be Loyal To The State And Its People.
၂။ ငါတို႔သည္ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပုံ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ က်ဆံုးသြားေသာ အာဇာနည္ သူရဲေကာင္းမ်ားအေပၚ သစၥာရွိပါမည္။ 2.We Will Be Loyal To The Heroic Martyrs Who Fall In Successive Struggles For Democracy.
၃။ငါတို႔သည္ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေပၚသစၥာရွိ၍ ေပးအပ္ေသာ တာ၀န္ႏွင့္၀တၱရားမ်ားကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ပါမည္။ 3.We Will Be Faithful To The National League For Democracy And Dutifully Carry Out The Tasks And Responsiblities Assigned To us.
၄။ ငါတို႔သည္ ဒီမိုကေရစီႏူိင္ငံေတာ္သစ္ ထူေထာင္ႏူိင္သည္အထိ အသက္စြန္႔၍ တိုက္ပြဲ ၀င္သြားရန္ သစၥာအဓိဌာန္ျပဳပါသည္။ 4.We Take This Solemn Oath To Keep On Fighting, Sacrificing Even Our Own Lives Until We Can Establish The New Democratic State.
ဂ်ပန္ဘာသာျဖင့္ ၾကည့္ရွဳ႕ရန္ See Japanese
ဂ်ပန္ဘာသာျဖင့္ See Japanese
အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ၾကည့္ရွဳ႕ရန္ See English
အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ See English
ေရႊခေမာက္သတင္းစဥ္ ၾကည့္ရွဳ႕ရန္ See Shwe Khamauk News
အမွတ္(၈၇)
အမွတ္(၈၆)
Activity Video
About Us ဆက္သြယ္ရန္
Soe Moe Naing
Editor & Webmaster soemoenaing_jp@yahoo.com
Zayar Min Tun
Deputy Editor zayarmintun@yahoo.com
Htun(Ko Pwar)
Photo Editor
Kay Thi Thein
Japanese Website Editor
U Min Gaung Kyaw
Video Editor
Zayar Win
News Editor & Office Staff
ေက်ာ္ဟိန္း၊ ႐ုိး႐ုိးၾကီးေဇယ်နဲ႔ ဦးျမသန္းစံ
Monday, 8 September 2008
ေက်ာ္ဟိန္း၊ ႐ုိး႐ုိးၾကီးေဇယ်နဲ႔ ဦးျမသန္းစံ မုိးေဒ၀ါ ဦးေက်ာ္ဟိန္း ဘုန္းၾကီး၀တ္မယ္ဆုိတဲ့ သတင္းက သူ ေၾကညာထားတာ ၾကာပါျပီ။ ဦးေက်ာ္ဟိန္း ႐ုပ္ရွင္ေလာကက အနားယူ႐ံုသက္သက္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုိ ေပၚပင္ျဖစ္ေအာင္ နယ္လွည့္ႏႈတ္ဆက္ပြဲေတြလုပ္၊ အနားယူေတာ့မယ့္အေၾကာင္း ထပ္တလဲလဲ ေၾကညာေနတာ ဒီေလာက္ ေျပာမိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူလဲ မနားခင္ ေငြနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားမႈကုိ ရသေလာက္ သဲ့ယူသြားခ်င္လုိ႔ မားကက္တင္း လုပ္တယ္ဆုိတာ နားလည္ေပးလုိ႔ ရပါတယ္။ ခုေတာ့ ဘာသာေရးကုိ အသံုးခ်လာျပီမုိ႔ မေျပာမျဖစ္လုိ႔ ေျပာရပါေတာ့မယ္။ ႏုိ၀င္ဘာမွာ ဦးေက်ာ္ဟိန္း ဘုန္းၾကီး၀တ္မယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဘုန္းၾကီး၀တ္ျပီးရင္ နယ္လွည့္မယ္၊ တရားေတြ ေဟာေတာ့မယ္ဆုိပဲ။ ဦးေက်ာ္ဟိိန္း ဘုန္းၾကီး၀တ္ရင္ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာနဲ႔ နိႆရည္းဆရာ ကုိယ္ေတာ္ေတြဟာ ဘယ္သူျဖစ္လိမ့္မယ္ မသိရေသးပါဘူး။ ဦးေက်ာ္ဟိန္း ဘာေတြလုပ္ေတာ့မယ္ဆုိတာ ၾကိဳသိရင္ သံဃာေတြအေနနဲ႔ “ဒကာၾကီးေက်ာ္ဟိန္း၊ ဒကာၾကီးကုိ က်ဳပ္တုိ႔ ရဟန္းျပဳေပးဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး”လုိ႔ ေျပာရမယ့္ကိန္းပဲ။ ေက်ာ္ဟိန္းက ဘုန္းၾကီး၀တ္ျပီးရင္ နယ္ေတြ လွည့္မယ္။ စိတ္ျမွင့္တင္ေရး တရားေတြ ေဟာမယ္၊ နားေထာင္ခ်င္တဲ့လူေတြ သူ႔ကုိဖိတ္၊ သူလာေဟာမယ္လုိ႔ ခုကတည္းက ေၾကြးေၾကာ္ေနျပီ။ ရဟန္းငါး၀ါ မျပည့္ေသးတဲ့ ရဟန္းဟာ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာနဲ႔ ကင္းကြာျပီး မေနရပါဘူး။ စာ၀ါလုိက္ဖုိ႔ စတဲ့ ရဟန္းကိစၥအတြက္ အရပ္တပါး ခရီးထြက္ခ်င္ရင္လဲ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္ကုိ ခြင့္ပန္ျပီး သြားရပါတယ္။ ရဟန္း၀ါ ငါး၀ါမျပည့္ေသးတဲ့ ရဟန္းဟာ တပါးပုဂၢိဳလ္ကုိ ရဟန္းျပဳေပးခြင့္ေတာင္ မရွိပါဘူး။ ကုိေက်ာ္ဟိန္းက ဆရာဥပဇၥ်ာယ္ကုိ ေခါင္းထဲမထည့္ဘဲ သြားခ်င္ရာ သြားျပီး နယ္လွည့္ တရားေဟာလုိ႔ မရပါဘူး။ ခု ဦးေက်ာ္ဟိန္းက ဘုန္းၾကီး၀တ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ အရင္ဆံုး ရဟန္း၀ိနည္း ၂၂၇ သြယ္ကုိ ဖတ္႐ႈေလ့လာျပီး ကုိယ္ တေလးတစား က်င့္ၾကံႏုိင္မလား စဥ္းစားရပါမယ္။ ၀ိနည္းေတြ ေဘးခ်ိတ္ျပီး ေမာ္ဒန္သာသနာသစ္ ထူေထာင္လုိ႔ မရပါဘူး။ ေနာက္ျပီး သူတပါးကုိ တရားေဟာခ်င္ရင္ ကုိယ္က အရင္ဆံုး တရားက်င့္ရပါမယ္။ ကုိယ္ မက်င့္ၾကံဘဲ တရားေဟာခ်င္တာကုိ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ အားမေပးပါဘူး။ “ေရွးဦးစြာ မိမိကုိယ္တုိင္ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ က်င့္ရာ၏။ ေနာက္မွ သူတပါးကုိ ေဟာေျပာ ဆံုးမရာ၏။ ထုိသုိ႕က်င့္ေသာ ပညာရွိသည္ (သူတပါးတုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းေဘးမွ ကင္းလြတ္၍) စိတ္ပင္ပန္းညစ္ႏြမ္းျခင္း မျဖစ္ရာ။ သူတပါးကုိ ဆံုးမျပီးမွ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ဆံုးမရာ၏။ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ေကာင္းစြာ ဆံုးမျပီးမွ သူတပါးကုိ ဆံုးမရာ၏။ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ဆံုးမရန္ကား အလြန္ခဲယဥ္း၏။” (ဓမၼပဒ) လူ႔ဘ၀မွာ ျမီးေကာင္ေပါက္ေတြနဲ႔အတူ ဟစ္ပ္ေဟာ့သီခ်င္းေတြ စင္ေပၚတက္ျပီး ဟဲလုိက္၊ ေက်ာ္ဟိန္းမိသားစု ဘယ္လုိေတာ္ေၾကာင္း (၀ုိင္အမ္စီေအက က်င္းပတဲ့) ေဟာေျပာပြဲစင္ေပၚမွာ ကုိယ္ရည္ေသြးလုိက္၊ တျခားသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ သူ႔သားသမီးေတြ ေလာက္ မစံြေၾကာင္း စင္ေပၚကေန ကဲ့ရဲ႕လုိက္ လုပ္ေနသူတေယာက္က ေျပာရင္းလုပ္ရင္း တန္းလန္းကုိ မၾကာခင္ ဘုန္းၾကီး၀တ္ျပီး သကၤန္း၀တ္နဲ႔ ဆက္ေျပာဦးမယ္ဆုိတာ သိရျပန္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာ္ဟိန္းကုိ ၾကည့္ျပီး သံဃာေတာ္ေတြကုိ ကုိယ္ရည္ေသြးသမားေတြ၊ ဓမၼကထိက ပလႅင္ေပၚကေန သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္း ကုိယ့္ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာေနသူေတြလုိ႔ သိမ္းက်ံဳးထင္ကုန္မွာ စုိးရိမ္မိပါတယ္။ ရဟန္း၀တ္ေတာ့မယ္လုိ႔ ေၾကာ္ျငာသတင္းလႊင့္ေနတဲ့ ဦးေက်ာ္ဟိန္းဟာ ရဟန္းမျဖစ္ခင္ တရားကုိ ဘယ္လုိၾကိဳအားထုတ္မယ္၊ ရဟန္းျပဳျပီးရင္လဲ ဘယ္ဆရာေတာ္ေတြဆီမွာ ဘယ္ရိပ္သာမွာ နည္းနာခံျပီး ရဟန္းတရားကုိ ဘယ္လုိအားထုတ္လုိက္မယ္၊ စာေပပရိယတၱိေတြကုိလဲ ဘယ္လုိ ေလ့လာဆည္းပူးလုိက္မယ္ဆုိတာ ဘာမွ မစဥ္းစားဘဲ တရားေဟာမယ္လုိ႔ခ်ည္း ေျပာေနတာ သာသနာေတာ္ၾကီးအတြက္ ရင္ေလးစရာပါ။ ကုိယ္က ဘာမွ မက်င့္ဘဲ တရားခ်ည္းေဟာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မိမိကုိယ္ကုိယ္ အထင္ၾကီးလြန္ျပီး စိတ္ၾကြေရာဂါမ်ား ရသြားျပီလား စုိးရိမ္ရပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ဟိန္းဟာ တျခားသူေတြကုိ တရားမေဟာခင္ ကုိယ္က အရင္ က်င့္ရပါမယ္။ ရဟန္းဘ၀ကုိ လာမယ္ဆုိရင္ စင္ေပၚကေန ပရိသတ္ကုိ စကားေျပာရာမွာ “ခင္သန္းႏုသား.....ဘိန္းစားလုိ႔ ေသသြားတယ္၊ ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊသားေတြ ... မစြံဘူး” စတဲ့ ကုိယ့္သားသမီးေတြကုိ ဂုဏ္တင္ျပီး သူမ်ားသားသမီးကုိ ပုတ္ခတ္ ေျပာတတ္တဲ့ စ႐ုိက္ဆုိးကုိ ထားခဲ့ရပါမယ္။ ရဟန္းမဟုတ္ဘဲ လူဆုိရင္လဲ ဒါမ်ိဳး မလုပ္သင့္ပါဘူး။ ခင္သန္းႏုသား ေ၀ယံမင္းခင္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ အစိတ္၀န္းက်င္မွာ မူးယစ္ေဆးနဲ႔ ကြယ္လြန္ခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ မိဘေတြရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရး ျပိဳကြဲမႈ၊ အျငိမ္းစား ဗိုလ္မွဴးၾကီး လူမမာဖခင္ရဲ႕ မသာယာတဲ့ ဘ၀၊ မိခင္ရဲ႕ အိမ္ေထာင္သစ္ စတဲ့ ေလာကဓံေတြကုိ ဆယ္ေက်ာ္သက္မွာကတည္းက ခံခဲ့ရတဲ့ သူငယ္ေလးတေယာက္ကုိ ေသျပီးကာမွ စင္ေပၚကေန ဒီလုိ ခ်ိဳးဖဲ့ေနလုိ႔ အက်ိဳးမရွိေတာ့ပါ။ ဦးေက်ာ္ဟိန္းကုိယ္တုိင္လဲ ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာ ဘိန္းစားျဖစ္ခဲ့သူ၊ ေ၀ယံမင္းခင္အရြယ္မွာ စိန္ေဂၚလီ လမ္းသရဲဂုိဏ္းက လမ္းသရဲတေယာက္ေတာင္ ျဖစ္ခဲ့သူဆုိတာ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ျပန္သတိျပဳမိရင္ ကုိယ္က ဘာမွ မမွားဖူးသူလုိ ဒီသြားေလသူ ကေလးတေယာက္ကုိ မပုတ္ခတ္ေနသင့္ဘူးဆုိတာ သိႏုိင္ပါတယ္။ “သူတပါးတုိ႔၏ အျပစ္ကုိ ျမင္လြယ္၏။ မိမိ၏ အျပစ္ကုိ ျမင္ႏုိင္ခဲ၏။ သူတပါးတုိ႔၏ အျပစ္ကုိ ဖြဲလႊင့္သကဲ့သုိ႔ လႊင့္တတ္၏။ မိမိ၏ အျပစ္ကုိကား ဖံုးတတ္၏” (ဓမၼပဒ) ”သတိ”ဆုိတဲ့ အေရးအၾကီးဆံုးတရား ခၽြတ္ယြင္းေနတဲ့ ဦးေက်ာ္ဟိန္းက ရဟန္း၀တ္ျပီး ပရိသတ္ကုိ တရားေဟာမယ္ဆုိတာ မျဖစ္သင့္တဲ့ အမႈပါ။ စိတ္ဓတ္က်ေနတဲ့ သူေတြကုိ အားေပးမယ္၊ စိတ္ျမွင့္တင္ေရး တရားေတြ ေဟာမယ္ဆုိရင္ လူ၀တ္နဲ႔ လည္ေဟာလုိ႔ ရပါတယ္။ ရဟန္းတရားကုိ အားမထုတ္ႏုိင္ဘဲနဲ႔ လူေတြ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခုိးတာ၊ ႐ုိေသတာ ခံခ်င္တဲ့ ေလာဘေၾကာင့္ သာသနာ့ေဘာင္ လာမယ္ဆုိရင္ ဦးေက်ာ္ဟိန္းအတြက္ ကုိယ့္အပါယ္လမ္း ကုိယ္ေဖာက္သလုိ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မဟာျမိဳင္ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကဟာ လူ႔ဘ၀ကုိ စြန္႔ျပီး ေတာထြက္ ရဟန္းျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကရဲ႕ တရားေတြဟာ လူေတြကုိ စိတ္ျမွင့္တင္ေပးတဲ့၊ စိတ္ခြန္အားျဖည့္ေပးတဲ့ တရားေတြဆုိတာ ရဟန္းရွင္လူေတြ လက္ခံထားၾကပါတယ္။ ဒီလုိ စိတ္အားျဖည့္ တရားေတြ ေမတၱာထား ေဟာၾကားႏုိင္ဖုိ႔ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိကဟာ ကုိယ္တုိင္လဲ မ်ားစြာ က်င့္ၾကအားထုတ္ ခဲ့ရပါတယ္။ လူေတြကုိ တရားအားထုတ္ဖုိ႔၊ သတိဆုိတဲ့ အိမ္မွာေနဖုိ႔ ေဟာၾကားေနတာ ကုိယ္က်င့္တဲ့တရားမုိ႔ အရသာသိလာလုိ႔ တပါးသူေတြကုိ ျပန္မွ်ေ၀ေပးေနတာပါ။ အရွင္အာဒိစၥရံသီ (ဦးဆန္းလြင္)လဲ တရားကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တစုိက္မတ္တပ္ ရွာေဖြ၊ လမ္းမွန္မေတြ႔ေသးခင္ ဘာသာအယူ၀ါဒ မ်ိဳးစံုၾကားမွာ တ၀ဲလည္လည္ က်င္လည္ခဲ့ျပီးမွ ေနာက္ဆံုး ဗုဒၶရဲ႕ တရားကုိ လက္ခံျပီး ဥပသကာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ရဟန္းျပဳျပီး ဒကာဒကာမေတြကုိ တရားျပန္ေဟာၾကားတာလဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖည့္တင္းလာခဲ့တဲ့ ၀မ္းစာ ရွိထားလုိ႔ပါ။ ေရႊပါရမီဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိကဟာ တရားအားထုတ္ျခင္းကုိ ေမြ႔ေလ်ာ္ျပီး တရားနဲ႔သာ ေနေတာ့မယ္၊ စာေပပရိယတ္ကုိေတာင္ အခ်ိန္မေပးလုိေတာ့တဲ့အထိ သဒၶါတရား ပ်င္းပ်လာခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ၾကီး တပါးက ဓမၼာစရိယေတာ့ ေအာင္ေအာင္ေျဖပါလုိ႔ မ်က္ရည္မ်ားက်ျပီး ေတာင္းပန္မိန္႔ၾကားလုိ႔ ဓမၼာစရိယ ျပီးတဲ့အထိ ပရိယတၱိကုိ ဆက္အားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ပရိယတ္တင္မက ပရိပတၱိမွာလဲ ကုိယ္တိုင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အားထုတ္က်င့္ၾကံထားတဲ့ ၀မ္းစာ ရွိေနေတာ့ ဒကာဒကာမေတြကုိ ဒုကၡျငိမ္းရာ ခ်မ္းသာေၾကာင္း တရားေတြ ျပန္ေဟာၾကားႏုိင္တာပါ။ ဆူနာမီဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရဟာ လူ႔ဘ၀က မိတ္ေဆြေကာင္းတေယာက္ ေက်းဇူးနဲ႔ တရားထုိင္မိရာကေန တရားဓမၼကုိ သက္၀င္ၾကည္ၫုိျပီး ဇြဲျပင္းျပင္းနဲ႔ အားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဓမၼတန္ဖုိး သိလာခ်ိန္မွာ ၀ိဇၹာမွ အ၀ိဇၹာသုိ႔ တရားအလွဴေတာ္လုပ္ငန္းဆုိတာကုိ ထူေထာင္ျပီး တရားစာအုပ္၊ ကက္ဆက္ေခြ စသည္မ်ား အခမဲ့ ကုသုိလ္ျပဳ ငွားရမ္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး အသက္ ၃၃ ႏွစ္မွာ ရွာေဖြထားသမွ် စီးပြားေတြအားလံုးကုိ စြန္႔ျပီး ရဟန္းျပဳခဲ့ပါတယ္။ ရွိသမွ် တုိက္ခန္း၊ ကား၊ ဖုန္း၊ ေငြ အားလံုးကုိ လွဴဒါန္းလုိက္ျပီး သပိတ္တလံုး သကၤန္းတစံုနဲ႔ သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္လာေတာ့ ဘယ္လုိမ်ား ရပ္တည္မလဲ၊ ဆရာေတာ္ (အဲဒီအခ်ိန္က ဦးဇင္းေလး) အျမင္က ရွင္းပါတယ္။ “တရားအားကုိးရင္းသာ အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္၇ြက္မည္၊ တရားက ထားေသာ ေနရာမွာသာ ေနမည္၊ တရားကဆင္ေသာ သကၤန္းကုိသာ ၀တ္မည္၊ တရားကေကၽြးေသာ အစာကုိသာ စားမည္၊ ေနစရာ မရွိလွ်င္ သစ္တပင္ေအာက္မွာ ေနမည္၊ ၀တ္စရာ မရွိလွ်င္ လူေသေကာင္ အ၀တ္မ်ားကုိပင္ သကၤန္းခ်ဳပ္၀တ္မည္၊ စားစရာ မရွိလွ်င္ တရားႏွလံုးသြင္းရင္းသာ အေသခံလုိက္မည္၊ တရားကလြဲလွ်င္ ဘာကုိမွ အားမကုိး” ဒီဦးဇင္း (ခု ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ) ရဟန္းျပဳျပီးေတာ့ ပရိယတ္ကုိ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ သင္ဦးမယ္၊ တရားမေဟာေသးဘူးလုိ႔ စိတ္အၾကံ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားျပတတ္မွန္း သိသြားေတာ့ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးေၪယ်သာဂရ (သက္ေတာ္ ၈၀ ေက်ာ္) ကုိယ္တုိင္က တရားေဟာခုိင္းလုိ႔ တရားေဟာ တရားျပအလု့ပ္ကုိ စထမ္းေဆာင္ခဲ့ရပါတယ္။ လူ႔ဘ၀မွာကတည္းက ၀မ္းစာမ်ားစြာ ရွိခဲ့ျပီးသား ဆုိတာရယ္၊ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္ရဲ႕ ယံုၾကည္တာ၀န္ေပးခ်က္နဲ႔ တရားေဟာခဲ့တယ္ဆုိတာရယ္ကုိ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ား တရားေဟာတယ္ဆုိတာ ဘာမွ ၀မ္းစာမရွိဘဲ လြယ္လြယ္ ေဟာေနတာ မဟုတ္ေၾကာင္း ဒီဥပမာေတြ ၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါျပီ။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ တိပိဋကဓရ (ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္) ျဖစ္ေတာ့ ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ အားေပးတုိက္တြန္းခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ တပါးအပါျဖစ္တဲ့ သီလရွင္ဆရာၾကီး ေဒၚဓမၼစာရီက သားသဖြယ္ ျဖစ္ေနတဲ့ ေမာင္ပဥၨင္း (သက္ေတာ္ ၄၂ ႏွစ္)ကုိ ရွင္နာဂသိန္ဟာ မိလိႏၵမင္းၾကီးကုိ မိမိရွင္းျပေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတြကုိ ျပန္ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ရင္း ကုိယ္တုိင္ ရဟႏၱာ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့အတုိိင္း မိမိ အာဂံုေဆာင္တဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံုကုိ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ဖုိ႔ သတိေပးတုိက္တြန္းစာ မင္းကြန္းကေန ရန္ကုန္ကုိ ပါးလုိက္ပါတယ္။ ရဟန္းျပဳတယ္ဆုိတာလဲ ျမန္မာျပည္မွာသာ ဓမၼေရႊအုိး ရွိတဲ့တုိင္းျပည္မုိ႔ လြယ္ေနေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာကုိ ၾကည္ၫုိသက္၀င္ျပီး စည္းစိမ္ဥစၥာေတြစြန္႔၊ သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္လာၾကတဲ့ အေနာက္တုိင္းသားေတြဆုိရင္ ေပးဆပ္စြန္႔လႊတ္္ခဲ့ရတာာ အေတာ္မ်ားပါတယ္။ အီတာလ်ံလူမ်ိဳး ဓာတုေဗဒ ပညာရွင္တေယာက္ဟာ ဓမၼပဒကုိ ဖတ္မိရာက ဗုဒၶရဲ႕ တပည့္သား ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ သာသနာ့ေဘာင္၀င္မယ္ဆုိေတာ့ မိဘက ခြင့္မျပဳပါ။ အေနာက္တုိင္းမွာ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္ရင္ ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ကုိယ္ ဆံုးျဖတ္လုိ႔ ရတယ္ဆုိေပမယ့္ ရဟန္းျပဳဖုိ႔ဆုိတာ မိဘခြင့္ျပဳခ်က္ ရွိရမယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ပညတ္ထားပါတယ္။ ဒီဓာတုေဗဒပညာရွင္ ဘာလုပ္ခဲ့သလဲ။ အာရွတုိက္ကုိ လာျပီး သိမ္၀င္ျပီး ရဟန္းခံပါတယ္။ ရဟန္းေလာင္းကုိ စစ္ေဆးရတဲ့ သိမ္၀င္သံဃာမ်ားက အသက္ ၂၀ ျပည့္ရဲ႕လား၊ လူသားစင္စစ္ ျဖစ္ရဲ႕လား၊ ေၾကြးျမီကင္းရွင္းရဲ႕လား စတဲ့ ေမးခြန္းေတြကုိ ျပည့္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္ စသည္ျဖင့္ ေျဖၾကားပါတယ္။ “မိဘခြင့္ျပဳရဲ႕လား” ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကုိ မိဘအရာထား ႏွလံုးသြင္းျပီး ရဟန္းေလာင္းဟာ “ခြင့္ျပဳပါတယ္”လုိ႔ ရဲရဲၾကီး ေျဖၾကားလုိက္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကုိ ျပန္ေျပာင္း မိန္႔ၾကားရာမွာ ဦးေလာကနာထက “ဘုန္းၾကီးက ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ ရဟန္းျပဳခဲ့တာ”လုိ႔ ျပန္အမိန္႔ရွိတတ္ပါတယ္။ ရဟန္းျဖစ္ျပီး ဇာတိ အီတလီကုိ တေခါက္ျပန္ၾကြေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းျပဳျခင္းကုိ မလုိလားတဲ့ မိသားစုက အျပန္စရိတ္ မေထာက္ပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ အီတလီျပည္ကေန ေတာေတြေတာင္ေတြ ျဖတ္ျပီး အာရွတုိက္ကုိ ေျခလ်င္ ခရီးႏွင္ျပီး ျပန္ၾကြခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလုိ သံဃာျမတ္ေတြ ရဟန္းဘ၀ ခဲရာခက္ဆစ္ ယူခဲ့ရပံုကုိ ဆင္ျခင္ျပီး ဦးေက်ာ္ဟိန္းဟာ ရခဲလွတဲ့ ရဟန္းဘ၀ကုိ ယူမယ္ဆုိရင္ တေလးတစား က်င့္ၾကံအားထုတ္သင့္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စိတ္ပူမိတာက “ေလာဘမရွိဘူး”လုိ႔ လူ႔ဘ၀မွာကတည္းက ေျပာေနတဲ့ ကိစၥပါ။ ေလာဘ မရွိေတာ့ရင္ ဦးေက်ာ္ဟိန္းဟာ အနာဂါမ္ေတာင္ မကေတာ့ပါ၊ ရဟႏၱာစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္သြားပါျပီ။ ေလာဘ မရွိေတာ့ရင္ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန စတဲ့ ကိေလသာေတြလဲ အားလံုး ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားပါျပီ။ ဦးေက်ာ္ဟိန္းဟာ ေလာဘမရွိဘူးလုိ႔ ရဲရဲၾကီး ေျပာေနတာသာ တကယ္မွန္ရင္ သံဃာေတာ္ေတြ အပါအ၀င္ ရဟန္းရွင္လူ အားလံုးက ဦးေက်ာ္ဟိန္းကုိ ကုိးကြယ္ရပါေတာ့မယ္။ သာသနာတြင္း ကာလမွာ ျမတ္စြာဘုရားမွလြဲရင္ ေလာကမွာ ဒုတိယ အျမတ္ဆံုးေသာ ဘုရားငယ္ ျဖစ္တဲ့ ရဟႏၱာၾကီး ျဖစ္ေနတာ မွန္ရင္ေပါ့။ ဒါဆုိရင္ ရဟႏၱာၾကီး ဦးေက်ာ္ဟိန္းဟာ ရဟန္းခ်က္ခ်င္းမျပဳဘဲ လူူ႔ဘ၀ကုိ တြယ္တာမက္ေမာေနမွာလဲ မဟုတ္ပါ။ ေလာဘ ကင္းတဲ့ ရဟႏၱာဟာ ဘာမွ မတပ္မက္ေတာ့ပါ။ ဦးေက်ာ္ဟိန္းဟာ သူေျပာသလုိဆုိရင္ ရဟႏၱာျဖစ္ေနပါရက္နဲ႔ ရဟန္းဘ၀လဲမေျပာင္း၊ ရဟန္းဘ၀ မလာခ်င္ရင္လဲ လူ၀တ္နဲ႔ ပရိနိဗၺာန္ မစံေသးတာ ထူးျခားေနပါတယ္။ အပၸမာဒမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဆရာျမသန္းစံဟာ ဒီတာ၀န္ေတြ အားလံုးကုိ စြန္႔ျပီး နယ္မွာ သြားတရားအားထုတ္မယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ရဟန္းမျပဳဘူးလားလုိ႔ စာနယ္ဇင္းတေစာင္က ေမးေတာ့ ရဟန္းကုိးၾကိမ္ ခံဖူးေေၾကာင္း၊ အျပီး ရဟန္း၀တ္မယ္ဆုိ ရဟန္း၀ိနည္းနဲ႔အညီ (ဦးက) မေနႏုိင္ေၾကာင္း၊ ၀ိနည္းနဲ႔အညီ မေနႏုိင္ရင္ ငယ္ကတည္းက ၀တ္လာတဲ့ ရဟန္းေတြကုိ အားနာစရာ ေကာင္းေၾကာင္း ႐ုိးသားစြာ ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဦးျမသန္းစံဟာ တရားဓမၼကုိ အားထုတ္လာတဲ့သက္တမ္း ေကာင္းေကာင္း ရွိထားသူပါ။ ေရးတဲ့ ဓမၼစာေပေတြကုိ ဖတ္ရင္လဲ တရားအထံု အေတာ္ရွိေနျပီဆုိတာ မွန္းႏုိင္ပါတယ္။ တခ်ိန္က ေပၚလစီသီခ်င္းေရးဆရာ စစ္ဗိုလ္ဘ၀နဲ႔ လူထုမုန္းစရာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေပမယ့္ ဒီစက္ဆုပ္စရာ ဘ၀ကုိလဲ သူ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ပါျပီ။ တရားသမားဘ၀မွာလဲ ဓမၼကုိ ခုတံုးလုပ္ျပီး အစုိးရကုိ မ်က္ႏွာလုိအားရ လုပ္တဲ့စာေတြ မေရးခဲ့ပါ။ ခု အယ္ဒီတာခ်ဳပ္တာ၀န္၊ ဦးစီးေနတဲ့ စာနယ္ဇင္းႏွစ္ေစာင္ ဒါေတြကုိ မိသားစုနဲ႔ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ လႊဲျပီး ေအးခ်မ္းရာ ေနရာတခုခုမွာ အခ်ိန္တခုထိ တရားသြားအားထုတ္မယ္ဆုိတာ မိတ္ေဆြေတြကုိ အသိေပးတဲ့ အခါမွာလဲ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းပါပဲ။ ဒါ ဘာမားကက္တင္းမွ မလုပ္ရမယ့္ အလုပ္ဆုိတာ တရားရွင္ပီပီ နားလည္ခဲ့ပါတယ္။ မဂၢဇင္း အေရာင္းတက္ေအာင္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ၾကီး ရာထူးကုိစြန္႔၍ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္ တရားအားထုတ္ေတာ့မည္၊ လက္ရွိဘ၀ကုိ စြန္႔ရန္ ဘယ္ႏွစ္ရက္သာ လုိေတာ့သည္လုိ႔ ထပ္တလဲလဲ ေၾကာ္ျငာမေနပါ။ မင္းသားၾကီး ေဇယ်ဟာ ႐ုိး႐ုိးၾကီးေဇယ်ဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔ လုိက္ေအာင္ အင္မတန္ ႐ုိးပါတယ္။ သွ်မ္းသွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ေနေပမယ့္ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ရင္ ဇာတ္၀င္ခန္းမွာ ၀တ္ရမယ့္ အ၀တ္အစားေတြကုိ လက္တဖက္က အိတ္နဲ႔ဆြဲျပီး ႐ုိက္ကြင္းကုိ ႐ုိး႐ုိးၾကီး လာသူပါ။ နယ္မွာ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲတခုအတြက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ သြားၾကေတာ့ မင္းသမီးငယ္ေလးတေယာက္ကုိ သူ႔ခင္ပြန္းနဲ႔ တခါက ရည္းစားျဖစ္ဖူးတယ္လုိ႔ သ၀န္တုိသူ နယ္ခံအရာရွိကေတာ္တဦးက ဒီမင္းသမီးေလး ဒီျမိဳ႕လာ မေဖ်ာ္ေျဖရလုိ႔ အႏုပညာသည္အဖြဲ႕ လုိက္ပါလာတဲ့သေဘၤာ ကမ္းအကပ္မွာ တားျမစ္ပါတယ္။ မင္းသားၾကီး ေဇယ်က ရွင္းပါတယ္။ ငါနဲ႔ မဆုိင္ဘူး၊ ဒီေကာင္မေလးကလဲ ဘာနာမည္မွ မရွိေသးတဲ့ မင္းသမီး အငယ္ေလးပဲဆုိျပီး အေရးမစုိက္ဘဲ မေနခဲ့ပါဘူး။ အတူလုိက္လာတာ ဒီကေလးမေလး တေယာက္တည္း ျပန္သြားရလုိ႔ ေကာင္းမလား၊ ဒါဆုိ တဖြဲ႕လံုး ျပန္ရမယ္ဆုိျပီး ေျပာေတာ့ က်န္တဲ့ အဖြဲ႕သားေတြလဲ မင္းသားၾကီးစကားကုိ တညီတည္း လက္ခံျပီး သေဘၤာ ရန္ကုန္ကုိ ျပန္လွည့္ေစခဲ့ပါသတဲ့။ လူ႔ဘ၀မွာကတည္းက ဒီေလာက္ ႐ုိးေျဖာင့္တဲ့ မင္းသားၾကီးဟာ ရဟန္းျပဳေတာ့လဲ ႐ုိးသားစြာပဲ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ျပီး သီလဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ သံဃာေတာ္တပါးအျဖစ္ ႐ုိးသားစြာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ သီတင္းသံုးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ဟိန္း ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရခဲ့တာ သာဓုေခၚပါတယ္။ ရဟန္းဘ၀ လာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား အလုိေတာ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ စကားေတြကုိ သကၤန္း၀တ္ျပီး လက္အုပ္ခ်ီခံဘ၀နဲ႔ ေျပာလုိက္မယ္ဆုိတဲ့ မိစၧာသကၤပၸ (မွားယြင္းေသာ စိတ္အၾကံ)ကုိ အရင္ဆံုး ပယ္ေဖ်ာက္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ႐ုိးသားမွန္ကန္စြာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရပါေစ။ x x x x
Labels: From Hittaing
posted by Anonymous @ 09:30
Aung San
Name: အာလူးေလး
Home:
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Blog Links
Burma Cyclone
Powered by